torsdag 23 juli 2009

Jag och min konståkning!

På min fritid tränar jag konståkning. Jag började åka när jag var nio, men de flesta börjar när de är 4-5 år. Konståkning är svårt och tar mycket av min tid men det är himla kul!!:D Jag har tränat i Nässjö för en tränare som heter Martin Landl som är ifrån tjeckoslovakien och han är superduktig.

Men nu när jag började på frisör i Värnamo så tränar jag också för Malin Sporre som också är en toppenbra tränare. Jag tränar fyra-fem gr i veckan när det är säsong men jag åker också på tävlingar o sammandrag som brukar vara under helgerna.

Nu på sommrarna åker jag på läger i 3 veckor och även dem brukar vara intensiva men jättekul. När jag är på dessa läger tränar jag 5 pass om dagen tre på is ett off ice och en balettlektion, som vi också behöver för att bli viga och smidiga på isen. Min mamma har själv åkt lite konståkning när hon var barn och det är från henne som all min inspiration kommit. Hon har alltid kört mig till mina träningar och stöttat mig vid isen.

Jag har alltid haft lite längre till träningarna än vad de flesta andra åkarna har. Vi har ca. 5 mil till Nässjö och 7 till Värnamo. Både mamma och jag tycker det är roligt med fina konståkningsdräkter så jag har några stycken. Vissa är köpta andra har min mamma sytt.

Man har två program när man tävlar i den klass jag tillhör ett kort där man tittar mest på tekniken och ett långt där man tittar både på teknik och hur man presenterar programmet. Till det korta programmet åker jag till The Beatles, Hey Jude och i mitt Långa åker jag till Dirty Dancing, The time of my life.

Jag älskar det jag gör och ser fram emot nästa säsong då jag byter klubb till Apladalens kk. Ni kan se några av mina klänningar på bloggen. Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar